HTC Touch: živé fotografie a první dojmy

Na včerejší tiskové konferenci jsme měli možnost si podrobně vyzkoušet zbrusu nové HTC Touch s novým dotykovým prostředím TouchFLO. Zajímá vás, jak se ovládá a zda-li je komfort podobný Apple iPhonu? (VIDEO, ŽIVÉ FOTOGRAFIE)

Jak jsme vás již informovali, 7.srpna vstoupilo HTC se svojí značkou oficiálně na český trh. O podporu, marketing a distribuci zařízení HTC se bude nově starat společnost TCCM v čele s Kamilem Vackem, který v minulosti stál například za protlačením telefonů Samsung na český trh. Podrobněji jsme se vstupem HTC na trh v České republice zaobírali v tomto článku. Nyní vám prozradíme dojmy z používání nového HTC Touch a také některé plány výrobce do budoucna

HTC Touch

HTC Touch - první dotek

Hlavní náplní tiskové konference však bylo představení nového HTC Touch novinářům. Podle slov představitelů HTC se jedná o revoluční telefon, který je prvním z mnoha. Tomasz Lesniak mluvilo o revoluci srovnatelné s příchodem počítačové myši. Předem prozradím, že se jedná o silná slova a realita je mnohem obyčejnější. Pokud Touch poprvé vezmete do ruky, zaujme vás jeho střízlivý, ale elegantní design, nesoucí typické znaky zařízení HTC. Pochvalu si zaslouží také velmi příznivé rozměry (99.9 x 58 x 13.9 mm) a hmotnost (112 gramů). Díky oblým tvarům a malým rozměrům se Touch opravdu dobře drží a výborně padne do ruky.


HTC Touch je k dostání i v netradiční tmavě zelené barvě

Nejvíce jsme byli samozřejmě zvědavi na nové uživatelské prostředí TouchFLO, které je grafickou nástavbou nad Windows Mobile 6. Již základní obrazovka zaujme několika velkými ikonami pro snadný přístup k událostem, počasí nebo některým funkcím.

Menu se vyvolá tažením prstu od loga výrobce až na displej. Z dolního rohu efektně „vyjede“ animovaný hranol, kterým lze posléze pohybem prstu do stran otáčet. K dispozici jsou tři obrazovky, mezi kterými uživatel otáčením přepíná. Multimediální menu je první na řadě a sdružuje volby pro fotografie, video a hudbu. Poté následuje zjednodušené hlavní menu s položkami pro psaní zpráv, organizačními funkcemi nebo webem. Poslední užitečnou obrazovkou je volání. Zde si lze nastavit 9 používaných čísel i s fotkami lidí, vytočit číslo nebo vstoupit do telefonního seznamu.

Jde o zajímavý nápad a grafika je také pěkně zvládnutá. Ovládání však trochu drhne a je na hony vzdálené pohodlnému ovládání Apple iPhonu. Mnoho novinářů se několikrát marně snažilo vyvolat nabídku v podobě krychle, následně jim prezentátoři museli vše vysvětlit. Displej také občas nezareaguje na dotyk prstem. Nejvíce však zamrzí to, že je TouchFlo jen velmi malou nástavbou. Stačí pár kliknutí a dostanete se do normálního prostředí Windows Mobile 6, kde je lepší vytáhnout stylus. Zapomeňte na psaní textů prsty, na malé virtuální klávesnici se nevyhnete překlepům. Naproti tomu média jsou zpracovány vcelku dobře a bez stylu se obejdete.

Celkově jsme tak měli z TouchFlo poměrně rozporuplný pocit. Kromě několika malých obtíží nás zklamala hlavně jeho malá integrace. TouchFLO je nyní pouze jakýmsi rozcestníkem k dalším funkcím, které je nutné používat již pomocí stylu. Podrobněji vám celé HTC Touch i rozhraní TouchFLO představíme v chystané recenzi přístroje.


VIDEO: ovládání prostředí TouchFLO

Co chystá HTC v nejbližších měsících?

Zástupci firmy HTC byli překvapivě sdílní, co se týče prozrazení budoucnosti značky a představovaných modelů. Dozvěděli jsme se například, že se již chystá 2.generace rozhraní TouchFLO, které by již mělo ovládat všechny funkce a ne pouze pár vybraných, jako je tomu u první generace v modelu Touch. A co je nejlepší, nová verze by měla jít zpětně nahrát do současného HTC Touch.

Potěšující zprávou je i to, že se na náš trh chystá také UMPC HTC Shift s Windows Vista. Během několik dnů by si měl odbýt světovou premiéru také HTC Kaiser a k nám by se měl dostat již začátkem podzimu. Dle informací z tiskové konference se pro Českou republiku nyní chystá reklamní kampaň, propagující HTC Touch. Otevření značkové prodejny HTC také nevylučuje, nicméně pouze výhledově.

Nezbývá, než popřát HTC první úspěšné měsíce, které by měly směřovat k útoku na předvánoční trh. Pokud bude reklamní kampaň správně načasována a značka se dostane do povědomí lidí, mohli bychom se dočkat zajímavých vánočních prodejů. Pokud se Kamilu Vackovi z TCCM podaří podobný úspěch, jako v případě přivedení Samsungů na český trh, máme se určitě na co těšit.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze